torsdag 10. mai 2012

Det nærmeste du kommer lykke...

...det er Paris ♥

Først: Hei!

Det har vært nokså stille fra meg en stund nå, men det har jo den naturlige årsaken at jeg har vært ute og reist..! Jeg var først i Paris og deretter en tur hjemme i Norge. Dagene gikk selvsagt raskere enn lynet. Ikke noe sjokk det akkurat, det er jo alltid sånn når det skjer noe hele tiden. Og når man koser seg. For det gjorde det virkelig disse dagene. Alt dagene suste avgårde, må rett og slett komme av at jeg hadde det fantastisk.

Først tilbrakte jeg altså tirsdag og onsdag forrige uke i Paris med min søster Eline. Tiden ble godt utnyttet ettersom to dager egentlig er aaltfor lite. Men Eline kjenner også byen ganske godt etterhvert (tror hun sa det var syvende besøket hennes..!), så vi "slapp" å gjøre sånne typiske turistting. Vi brukte heller tiden på kafekos, mye vindusshopping, litt shopping (vi fikk begge våres første par med Rayban-solbriller!!), rusling langs Seinen med påfølgende lunsj, og mange hyggelige samtaler. Sistnevnte er jo litt lettere å gjøre face to face, fremfor via face. Hehe. Hadde jo en del å snakke om og fortelle hverandre etter 5 måneder fra hverandre. Og føler også at jo eldre vi blir, jo bedre venninner blir vi. Setter veldig stor pris på å ha en søster så nært i alder. En annen ting vi gjorde, som heller ikke må glemmes, er at vi begge tok piercing!! Var en stund inne på tatovering, men lot det bli med tanken.. Og ikke noe "verre" enn i øret altså. Det er crazy nok for meg.. Får da være måte på!

Torsdag dro vi grytidlig til flyplassen, faktisk enda tidligere enn vi hadde trengt, fordi jeg trodde flyet skulle gå en time før det gjorde (heldigvis var det ikke motsatt..). Etter noen timers venting og en påfølgende flytur, var vi vel fremme i Norge. Rar følelse å plutselig være tilbake. Enda rarere at det kun skulle være for noen dager. Torsdag 3. mai var selve dagen da fylte farmor 90 år, så vi hadde en liten feiring hjemme hos oss før den store feiringen lørdag med mer eller mindre hele slekta. Virket som om alle koste seg, hovedpersonen inkludert (selv om hun ikke liker å bli feiret). Ellers prøvde jeg også å benytte anledningen på å se igjen noen gode venner mens jeg først var hjemme. Rakk en liten date tre stykker, og det må sies å være bra. Søndag var det enda et familietreff, da konfirmasjon for en fetter av meg. Hyggelig å se igjen mye familie denne helgen både lørdag og søndag. Blir jo ikke så ofte lenger når man hele tiden driver å stikker av til fjerne strøk. Men setter stor pris på å se igjen alle sammen når jeg først gjør det! Hadde som dere sikkert skjønner en veldig bra langhelg hjemme i Oslo. Selv om det gikk i ett fra det ene til det andre, så følte jeg at jeg også fikk slappet godt av og tok meg helt fri fra alt som heter skole.

Men nå er jeg altså tilbake til hverdagen igjen. Har en del som må læres - på fransk - før jeg kan sies å være så klar som jeg kan få blitt til eksamenene mine. Det braker faktisk løs allerede nå på fredag. Men det er "bare" fransk, så føler egentlig ikke det er så mye å forberede seg til der. Og ikke så veldig bekymret for den egentlig, for hatt et par 'generalprøver', og det har gått helt greit. Og så trenger jeg all den tid jeg kan få i de andre fagene, så da blir øvingen til fransken litt nedprioritert..

Ellers har jeg vært og sjekket eksamenstidene mine i dag. For her er det nemlig ikke sånn at man vet det før man i det hele tatt har begynt på et fag, slik jeg er vant til i Bergen. Ei heller kan man spørre foreleseren, vedkommende har som regel ingen anelse. Men nå var altså endelig listene slått opp, og for de som måtte lure, så skal jeg ha en eksamen mandag 25. mai, en onsdag 23. mai, og to (!!!) fredag 25. mai. Det blir mildt sagt litt grusomt. Ikke at jeg går for toppkarakter, men vil jo helst unngå å ta noen opp igjen. Så håper ikke det ødelegger at jeg skal ha to stykker samme dag.. Jeg får uansett bare gjøre mitt beste, jeg jobber med å ikke ta sorgene på forskudd. Jeg har nemlig av og til en tendens til det. Kremt..

Tilslutt noen bilder..!

1.mai er demonstrasjonsdag i Frankrike, her er de høyreekstreme Front National - rene 17. mai!
Brillefine (dog jeg har mine gamle briller..)
Her er de nye! (Stoor forskjell..)
Heldige meg fikk to fantastiske dager i Paris med denne jenta!
Med fineste hunden
                                                 Søskenflokken!
     

♥ K

PS: Oslo er ganske lykke det også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar